30 april 2015 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu 30 april 2015 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu

30 april 2015

Door: lutoban

Blijf op de hoogte en volg Jos

30 April 2015 | Filipijnen, Bacolod City

Om 9:00 uur heb ik een afspraak met Connie Legaspi.naar Ik moet mijn reisschema aanpassen omdat de Hummer die ik nodig heb om een school in de Bergen bij Cadiz te bezoeken alleen maar aanstaande zondag beschikbaar is. Ik blijf nu eerst een paar dagen in Bacolod en ga daarna naar Cadiz.
Er zijn aantal leraressen Eljie, Nempha Marivic en Gema die ook met ons mee gaan. We bezoeken als eerste Mom Elly’s Store op de public market in Talisay. En toevallig werkt Chriselle Ann daar in dat winkeltje tijdens de schoolvakantie. Ze ziet er echt fantastisch uit. De ondersteuning van sponsor Patrick R uis heft zijn vruchten afgeworpen. Ze ziet er stralend uit en doet het goed op school. Een hele grote verandering ten opzichte van de tijd dat we haar ontmoet hebben in BRGY Efegenio.
Van daaruit reden we naar DELES elementary school. Ook daar hebben wij hulp verleend maar ook zij hebben nog wensen. Natuurlijk kan ik niets toezeggen maar heb gezegd datzik het in de volgende vergadering hun behoeften zal bespreken.
Home of Hope is voor mij een must als ik in Bacold ben. Ritche Olivares en haar staf doen werkelijk zulke goeie dingen. Ik heb heel veel bewondering voor het doorzettingsvermogen van deze vrouw en haar mederwerkers. Het is een feest om daar het terrein op te lopen. Altijd wordt ik verwelkomd door Merlet een vrouw met het Syndroom van Down, die daar heel goed opgevangen wordt. Natuurlijk was er weer een promma met zang en dans en de nodige toespraken maar ik blijf een bezoek aan Home of Hope als een feest ervaren. Mensen die hierin geinteresseerd zijn kunnen contact met me opnemen en zal dan een folder toesturen. Ritche Olivares de directrice is afhankelijk van donaties en je bent altijd welkom om Home of Hope te bezoeken.
Een dag is snel voorbij en door de warmte best wel vermoeiend. Maar mensen die mij kennen weten wat ik dan doe. Maar omdat sommige mensen er niet tegen kunnen als ik zeg dat ik naar de massage ga, zeg ik dat niet meer.

• 01 Mei 2015 - 21:35

Mechel:

Goed werk Joske.. kan me indenken dat het heel zwaar is.. ga zo door !!!!

• 01 Mei 2015 - 21:37

Mechel:

Erg leuk om te lezen dat Chriselle Ann in mam Ellys store vakantie werk doet
    maar nog belangrijker is dat ze erg goed in haar vel zit Chapeau Chriselle Ann

• 02 Mei 2015 - 20:23

Monique Jansen :

Hoi jos

zo te lezen hebben jullie het razend druk.
    Dit noem ik niet echt vakantie.
    En als je dan ook nog niet mag zeggen dat je naar een lekkere massage verlangt.
    vindt ik dat je je niets van anderen aan moet trekken.
    En je zelf lekker moet laten verwennen.
    Dank je dat we je verslagen mogen lezen.
    Misschien binnenkort wel met 1 foto dat je lekker op een massage tafel ligt. Hihihi.
    veel plezier daar xxxx
    Groetjes monique