30 april 2015 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu 30 april 2015 - Reisverslag uit Bacolod City, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu

30 april 2015

Door: lutoban

Blijf op de hoogte en volg Jos

30 April 2015 | Filipijnen, Bacolod City

Om 9:00 uur heb ik een afspraak met Connie Legaspi.naar Ik moet mijn reisschema aanpassen omdat de Hummer die ik nodig heb om een school in de Bergen bij Cadiz te bezoeken alleen maar aanstaande zondag beschikbaar is. Ik blijf nu eerst een paar dagen in Bacolod en ga daarna naar Cadiz.
Er zijn aantal leraressen Eljie, Nempha Marivic en Gema die ook met ons mee gaan. We bezoeken als eerste Mom Elly’s Store op de public market in Talisay. En toevallig werkt Chriselle Ann daar in dat winkeltje tijdens de schoolvakantie. Ze ziet er echt fantastisch uit. De ondersteuning van sponsor Patrick R uis heft zijn vruchten afgeworpen. Ze ziet er stralend uit en doet het goed op school. Een hele grote verandering ten opzichte van de tijd dat we haar ontmoet hebben in BRGY Efegenio.
Van daaruit reden we naar DELES elementary school. Ook daar hebben wij hulp verleend maar ook zij hebben nog wensen. Natuurlijk kan ik niets toezeggen maar heb gezegd datzik het in de volgende vergadering hun behoeften zal bespreken.
Home of Hope is voor mij een must als ik in Bacold ben. Ritche Olivares en haar staf doen werkelijk zulke goeie dingen. Ik heb heel veel bewondering voor het doorzettingsvermogen van deze vrouw en haar mederwerkers. Het is een feest om daar het terrein op te lopen. Altijd wordt ik verwelkomd door Merlet een vrouw met het Syndroom van Down, die daar heel goed opgevangen wordt. Natuurlijk was er weer een promma met zang en dans en de nodige toespraken maar ik blijf een bezoek aan Home of Hope als een feest ervaren. Mensen die hierin geinteresseerd zijn kunnen contact met me opnemen en zal dan een folder toesturen. Ritche Olivares de directrice is afhankelijk van donaties en je bent altijd welkom om Home of Hope te bezoeken.
Een dag is snel voorbij en door de warmte best wel vermoeiend. Maar mensen die mij kennen weten wat ik dan doe. Maar omdat sommige mensen er niet tegen kunnen als ik zeg dat ik naar de massage ga, zeg ik dat niet meer.

  • 01 Mei 2015 - 21:35

    Mechel:

    Goed werk Joske.. kan me indenken dat het heel zwaar is.. ga zo door !!!!

  • 01 Mei 2015 - 21:37

    Mechel:

    Erg leuk om te lezen dat Chriselle Ann in mam Ellys store vakantie werk doet
    maar nog belangrijker is dat ze erg goed in haar vel zit Chapeau Chriselle Ann

  • 02 Mei 2015 - 20:23

    Monique Jansen :

    Hoi jos

    zo te lezen hebben jullie het razend druk.
    Dit noem ik niet echt vakantie.
    En als je dan ook nog niet mag zeggen dat je naar een lekkere massage verlangt.
    vindt ik dat je je niets van anderen aan moet trekken.
    En je zelf lekker moet laten verwennen.
    Dank je dat we je verslagen mogen lezen.
    Misschien binnenkort wel met 1 foto dat je lekker op een massage tafel ligt. Hihihi.
    veel plezier daar xxxx
    Groetjes monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 08 April 2011
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 61714

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2016 - 11 November 2016

Genieten van de rust

09 Maart 2016 - 19 Mei 2016

Verbouwen

27 Oktober 2015 - 10 November 2015

voor het vijfde opeenvolgende jaar bezoek ik Lee

23 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Familie en vrienden bezoeken

28 Oktober 2014 - 13 November 2014

Bezoek aan Lee en Nim

07 April 2014 - 21 April 2014

Met Patrick naar China

29 Oktober 2013 - 21 November 2013

3e keer Thailand, schitterend!!

10 Juni 2013 - 21 Juni 2013

Naar Griekenland

27 Oktober 2012 - 10 November 2012

Vrienden bezoeken

20 Juni 2012 - 16 Juli 2012

Familiebezoek

16 Maart 2012 - 01 April 2012

Ontspanning na een turbulent jaar

27 September 2011 - 17 Oktober 2011

Op zoek

18 April 2011 - 07 Mei 2011

Genieten

Landen bezocht: