6 mei 2015 - Reisverslag uit Zamboanguita, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu 6 mei 2015 - Reisverslag uit Zamboanguita, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu

6 mei 2015

Door: lutoban

Blijf op de hoogte en volg Jos

06 Mei 2015 | Filipijnen, Zamboanguita

Je wordt niet vroeg wakker in dit hotel. De aircondioning en het feit dat ik op de vijfde verdieping slaap geeft rust. In mijn telefoon had ik de wekker gezet dus ben ik redelijk op tijd opgestaan. Rond 10 uur was mijn zwager in het hotel om mijn koffers op te halen. Zelf huur ik een motor en rijd in mijn eigen tempo naar Lutoban. In Lutoban heb ik een afspraak met de zwager van Joop Schmidt. Boy was al met de bus naar Lutoban elementary school gegaan en zat daar op mij te wachten. Het was leeg daar omdat de kinderen hier nu zomervakantie hebben.Ik heb samen met Boy de school bekeken. De school zag er nog redelijk uit Er waren een paar kleine punten maar omdat de leerkrachten van de school niet communiceren verlenen wij daar op dit moment geen hulp meer aan. Morgen ontmoet ik enkele leerkrachten en dan zal ik ze wederom op het drukken dat ze moeten communiceren met ons. Ik heb Boy ook naar Lutoban laten komen om een offerte te maken van verbouwing van ons huis in Lutoban. Ik zal daarna met mede-eigenaren Myrna Lani en Rene bespreken of we gaan verbouwen en wat we in de toekomst met het huis gaan doen. Op 25 juli als wij met zijn allen in Lutoban zijn komt Boy weer langs.Verder heb ik kennis gemaakt met Mary Jane de nieuwe liefde van Amay. In de middag ben ik met Boy en Amay naar de zee gewandeld vanuit mijn huis. Vroeger woonde hier een aantal arme gezinnen. Een aantal jaren terug heb ik door sponsoring van de familie Schellekens uit Schijndel daar nog voedselpaketten uitgereikt. Kort daarna moesten alle gezinnen weg daar maar op dit moment wonen er toch nog 4 families. Nu zit ik lekker op de porche te genieten van een biertje. Er is verder niet veel te beleven als je hier alleen bent maar dat zal in julie wel anders zijn als we met meer mensen zijn.Straks slapen en morgen ben ik vroeg wakker.

  • 07 Mei 2015 - 08:51

    Hans Baggermans:

    Jos,
    Het is jammer dat ik er niet bij kon zijn; ik was graag met je meegegaan naar 'ons' land. Als ik je verhalen lees, heb ik daar ook meteen een beeld bij en ik zie je in gedachten al zitten aan het ontbijt in een hotel. In je verhaal van vandaag miste ik één ding: de massage. Misschien heb je die gehad maar natuurlijk is het ook mogelijk dat je die hebt overgeslagen (eigenlijk niet mogelijk)?
    De volgende keer ben ik er echt bij en gaan we samen (zoals afgesproken!) over de Filipijnen trekken.

  • 07 Mei 2015 - 10:03

    Patrick:

    Beste Joske,

    doe ze daar de groeten van mij....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 08 April 2011
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 61714

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2016 - 11 November 2016

Genieten van de rust

09 Maart 2016 - 19 Mei 2016

Verbouwen

27 Oktober 2015 - 10 November 2015

voor het vijfde opeenvolgende jaar bezoek ik Lee

23 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Familie en vrienden bezoeken

28 Oktober 2014 - 13 November 2014

Bezoek aan Lee en Nim

07 April 2014 - 21 April 2014

Met Patrick naar China

29 Oktober 2013 - 21 November 2013

3e keer Thailand, schitterend!!

10 Juni 2013 - 21 Juni 2013

Naar Griekenland

27 Oktober 2012 - 10 November 2012

Vrienden bezoeken

20 Juni 2012 - 16 Juli 2012

Familiebezoek

16 Maart 2012 - 01 April 2012

Ontspanning na een turbulent jaar

27 September 2011 - 17 Oktober 2011

Op zoek

18 April 2011 - 07 Mei 2011

Genieten

Landen bezocht: