6 mei 2015 - Reisverslag uit Zamboanguita, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu 6 mei 2015 - Reisverslag uit Zamboanguita, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu

6 mei 2015

Door: lutoban

Blijf op de hoogte en volg Jos

06 Mei 2015 | Filipijnen, Zamboanguita

Je wordt niet vroeg wakker in dit hotel. De aircondioning en het feit dat ik op de vijfde verdieping slaap geeft rust. In mijn telefoon had ik de wekker gezet dus ben ik redelijk op tijd opgestaan. Rond 10 uur was mijn zwager in het hotel om mijn koffers op te halen. Zelf huur ik een motor en rijd in mijn eigen tempo naar Lutoban. In Lutoban heb ik een afspraak met de zwager van Joop Schmidt. Boy was al met de bus naar Lutoban elementary school gegaan en zat daar op mij te wachten. Het was leeg daar omdat de kinderen hier nu zomervakantie hebben.Ik heb samen met Boy de school bekeken. De school zag er nog redelijk uit Er waren een paar kleine punten maar omdat de leerkrachten van de school niet communiceren verlenen wij daar op dit moment geen hulp meer aan. Morgen ontmoet ik enkele leerkrachten en dan zal ik ze wederom op het drukken dat ze moeten communiceren met ons. Ik heb Boy ook naar Lutoban laten komen om een offerte te maken van verbouwing van ons huis in Lutoban. Ik zal daarna met mede-eigenaren Myrna Lani en Rene bespreken of we gaan verbouwen en wat we in de toekomst met het huis gaan doen. Op 25 juli als wij met zijn allen in Lutoban zijn komt Boy weer langs.Verder heb ik kennis gemaakt met Mary Jane de nieuwe liefde van Amay. In de middag ben ik met Boy en Amay naar de zee gewandeld vanuit mijn huis. Vroeger woonde hier een aantal arme gezinnen. Een aantal jaren terug heb ik door sponsoring van de familie Schellekens uit Schijndel daar nog voedselpaketten uitgereikt. Kort daarna moesten alle gezinnen weg daar maar op dit moment wonen er toch nog 4 families. Nu zit ik lekker op de porche te genieten van een biertje. Er is verder niet veel te beleven als je hier alleen bent maar dat zal in julie wel anders zijn als we met meer mensen zijn.Straks slapen en morgen ben ik vroeg wakker.

• 07 Mei 2015 - 08:51

Hans Baggermans:

Jos,
    Het is jammer dat ik er niet bij kon zijn; ik was graag met je meegegaan naar 'ons' land. Als ik je verhalen lees, heb ik daar ook meteen een beeld bij en ik zie je in gedachten al zitten aan het ontbijt in een hotel. In je verhaal van vandaag miste ik één ding: de massage. Misschien heb je die gehad maar natuurlijk is het ook mogelijk dat je die hebt overgeslagen (eigenlijk niet mogelijk)?
    De volgende keer ben ik er echt bij en gaan we samen (zoals afgesproken!) over de Filipijnen trekken.

• 07 Mei 2015 - 10:03

Patrick:

Beste Joske,

doe ze daar de groeten van mij....