Maandag 27 juli t/m zondag 2 augustus 2015 - Reisverslag uit Bohol Island, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu Maandag 27 juli t/m zondag 2 augustus 2015 - Reisverslag uit Bohol Island, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu

Maandag 27 juli t/m zondag 2 augustus 2015

Door: Lutoban

Blijf op de hoogte en volg Jos

02 Augustus 2015 | Filipijnen, Bohol Island

Maandag 27 juli 2015
Paulo onze chauffeur stond om 07:00 klaar om ons naar de Whale Shark en Aquinid falls te brengen. Zelfs Myrna is mee op zee gegaan om de walvis te zien. Slechts 15 meter uit de kust kun je het bootje verlaten en met deze gigantische dieren zwemmen. Ze waren echt dichtbij. Kenneth had een onderwatercamera meegenomen en heeft mooie opnames kunnen maken. Daarna heeft Paulo ons naar Aquinid falls gereden. Toen ik hier in mei was ben ik tot level 2 geklommen, deze keer ook. Volgens kenneth is de plek waar ik telkens stop de enige moeilijke plek om naar level 5 te komen en daarom heb ik het idee om het de volgende keer anders te doen. Ik roep dan de hulp in van een gids om mij persoonlijk te begeleiden. Tijdens de beklimming van de falls zaten Myrna en ik bij level 2 te wachten en begon het opeens hevig te regenen en onweren Wij zijn toen onder een rots gaan schuilen en de rest van de groep kwam kletsnat terug. Vandaag verder rustig doorbrengen hier in het resort.
Dinsdag 28 juli 2015
We gaan met de Ceres bus naar de haven van Liloan om weer terug te keren naar Negros. We zullen in de haven van Sibulan waar de fastcraft aankomt opgehaald worden door Amay. Kenneth en ik gaan dan eerst motoren huren. Kenneth en ik gaan dan met de motor naar Lutobande anderen gaan met ons busje. Kenneth heeft weer een off the road motor 250cc en ik zo’n volautomatische motor 125cc.’s Avonds hebben we een soort bbq gedaan Kenneth May May en Paulo zijn met het busje naar Dumaguete gereden. Ze wilden naar de film gaan maar kwamen daar te laat aan. Ze hebben
daar nog wat gegeten en gedronken en waren op tijd terug. We hebben tot laat buiten gezeten en het nodige gedronken. Wel gezellig!!!
Woensdag en donderdag 29 en 30 juli 2015
In Lutoban werd ik pas om 10:30 wakker natuurlijk vanwege de drank een dag ervoor. Ik ben rusig wakker geworden en ben ’s middags met Myrna op de motor naar Lutoban elementary school gereden. Dat was een verassing voor de onderwijzeressen want mijn bezoek was niet aangekondigd. Gladys was bezig met de kinderen die vrijdag aan een zangwedstrijd meedoen. Leuk filmpje van gemaakt. Ook Janet was aanwezig en weer ging de discussie over communicatie. Nogmaals heb ik benadrukt dat ze moeten communiceren met de stichting als ze nog ooit in aanmerking willen komen voor hulp van Stichting Lutoban. Het was flink gaan regenen toen we daar waren en de leraressen vonden het niet goed dat ik met de motor de berg af zou gaan, de weg was inmiddels glad geworden. Myrna en ik zijn te voet naar het huis terug gelopen en Gladys en Janet hebben de motor terug gebracht.In de avond kwamen er nog twee vrienden van Kenneth op bezoek. Jongens die Kenneth al drie geleden had ontmoet. Van de meiden die hij drie jaar geleden ontmoette zijn er inmiddels twee ongehuwd zwanger nog geen twinitig jaar oud. Vader spoorloos!! We zijn op tijd naar bed gegaan.
Vandaag de 30ste zou Boy de kennis van Joop langskomen In de toekomst willen we een muur om het huis laten bouwen en het huis eventueel uitbreiden. Er zijn wat problemen met de afmetingen van de grond en ik wil dat eerst uitgezocht hebben voordat we aan een muur beginnen. Vanmiddag ben ik met de motor met Myrna naar Zamboanguita geweest en vanavond zal het ook niet echt laat worden want morgen gaan we naar Cebu.
Vrijdag 31 juli 2015
De motor is terug in Dumaguete. Ook Kenneth laat zijn motor vandaag achter in Dumaguete, wat een drama die motor. Eerst de ketting en nu de koppeling kapot. Ik zit nu te wachten. Ik zou om 10 uur opgehaald worden het is nu 10:45 maar daar moet je jezelf niet druk om maken als je op de Filippijnen bent. Vandaag gaan we voor 3 dagen naar Cebu mijn vriend Willem bezoeken.
Zaterdag 1 augustus
Gisterenavond zijn we op stap geweest en waren pas om 3 uur thuis. Gevolg, laat op maar wat maakt dat uit als het gezellig is geweest. We hadden gisteren trouwens veel problemen om een hotel te vinden i.v.m. een triatlon die morgen gehouden wordt op Mactan Island. Het weer is vandaag redelijk af en toe wat bewolkt. Vanavond zijn we eerst wat gaan eten en drinken en daarna nog naar de massage geweest. René is 5 uur weggeweest want die is naar de martial arts training van zijn zoon geweest. We waren best nog vermoeid van de dag van gisteren dus zijn op tijd naar bed gegaan.
Zondag 2 augustus 2015
We gaan zwemmen in White sands een groot resort op Mactan. Prachtig zwembad erbij maar je van daaruit ook in de zee zwemmen. Door de triatlon duurde het wat langer vanuit ons hotel naar white sands. We hebben dus zo’n beetje de hele dag lekker aan het zwembad gelegen wat gegeten en gedronken. Op dit moment zijn we weer terug in ons hotel en het is de laatste nacht in Cebu dus nemen we vanavond afscheid van deze stad. Willem gaat vanavond nog iets met ons drinken.


  • 03 Augustus 2015 - 11:44

    Mechel:

    Mooi reisverslag.
    Hoe is de kwaliteit van de lutoban school?
    geniet er van

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 08 April 2011
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 61714

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2016 - 11 November 2016

Genieten van de rust

09 Maart 2016 - 19 Mei 2016

Verbouwen

27 Oktober 2015 - 10 November 2015

voor het vijfde opeenvolgende jaar bezoek ik Lee

23 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Familie en vrienden bezoeken

28 Oktober 2014 - 13 November 2014

Bezoek aan Lee en Nim

07 April 2014 - 21 April 2014

Met Patrick naar China

29 Oktober 2013 - 21 November 2013

3e keer Thailand, schitterend!!

10 Juni 2013 - 21 Juni 2013

Naar Griekenland

27 Oktober 2012 - 10 November 2012

Vrienden bezoeken

20 Juni 2012 - 16 Juli 2012

Familiebezoek

16 Maart 2012 - 01 April 2012

Ontspanning na een turbulent jaar

27 September 2011 - 17 Oktober 2011

Op zoek

18 April 2011 - 07 Mei 2011

Genieten

Landen bezocht: