3 t/m 6 agustus 2015 - Reisverslag uit Bohol Island, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu 3 t/m 6 agustus 2015 - Reisverslag uit Bohol Island, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu

3 t/m 6 agustus 2015

Door: lutoban

Blijf op de hoogte en volg Jos

11 Augustus 2015 | Filipijnen, Bohol Island

3 augustus 2015
We ontmoeten Lani, Julie en Paulo in de haven van Cebu. De boot vertrekt vanaf pier 1. De zee is niet ruw dus een rustige overtocht. Aangekomen in de haven van Tagbilaran, de hoofdstad van het eiland Bohol zijn we met een busje naar Panglao gebracht. Daar scheiden onze wegen voor even. Zelf zat ik in Lost Horizon Resort en de familie van Geest inBohol Divers. Myrna en Kenneth komen later vanuit Dumaguete. Op Bohol was ook Joop Schmidt en zijn familie. Nadat Myrna gearriveerd was zijn we nog wat gaan eten en drinken en hebben Joop ontmoet.
4 augustus 2015
Het is stormachtig op Bohol. Kenneth wilde samen met René, Paulo en Julie jetskiën maar dat kon niet vanwege de ruwe zee. We hebben te maken met uitlopers van een Typhoon die veroorzaakt veel wind en regen. Gelukkig is het ’s morgen zonnig. Er zijn ook wel wat dingen binnen te beleven. Zo ben ik ’s middags natuurlijk naar mijn persoonlijke masseuse geweest, Remy Loretero. Goed om haar na al die tijd weer te zien. Het is drie jaar geleden dat ik op Panglao ben geweesten er is heel veranderd. Er zijn een aantal tentjes verdwenen en er is heel veel bijgebouwd. Nadat we met zijn allen gegeten haddenzijn we naar et resort CocoVidal gegaan waar we inschreven hadden voor een tafelvoetbaltoernooi. Van de 7 wedstrijden heb ik er een gewonnen. Gelukkig was er een team dat alle wedstrijden verloren had.
5 augustus 2015
Iedereen blijft op Bohol behalve ik. Patrick arriveert met zijn familie in Cebu morgen en ik had hem in Nederland al beloofd hem op te halen. Dus ging ik met Ocean Jet naar Cebu. Tijdens mijn bezoek aan Cebu had ik een onderwijzeres van een school in Mandaue ontmoet en haar over de stichting verteld. Natuurlijk begon ze over haar eigen school en besloot ik om daar een kijkje te nemen. Overal hetzelfde probleem no budget!! Maar hier kwan nog bij dat de school langs een riviertje lag en ze dus regelmatig met overstromingen te maken hebben. Na mijn bezoek aan de school ben ik naar mijn hotel gegaan.
6 augustus 2015
Patrick en zijn familie arriveren vandaag vanuit Manila in Cebu. Ik begeleid ze dan verder naar Bohol. Tot de haven geen problemen maar toen we daar tickets wilde kopenleek dat alle boten naar Bohol gecanceld waren ivm het weer. De uitlopers van een typhoon veroorzaken veel wind en vandaar dat de boten niet varen. Er is een mogelijkheid om met een groter passagiersschip te vertrekken om 10 uur vanavond dat doen we dus doen we dat. We zitten wel de hele dag vast in Cebu. Dus naar de travelers lounge in the SM shopping mall.