dag 4 t/m 6 - Reisverslag uit Negros, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu dag 4 t/m 6 - Reisverslag uit Negros, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu

dag 4 t/m 6

Door: Lutoban

Blijf op de hoogte en volg Jos

15 Maart 2016 | Filipijnen, Negros

Dag 4, 12 maart 2016
Vanmorgen zat ik buiten mijn hotel op mijn zwagers Jun Jun en Amay te wachten en zag een bekend iemand voorbij komen op de motor en die stopte. Het bleek een van de neefjes te zijn, Ayan de zoon van Jun Jun die op dit moment in Dumaguete werkt. Amay kwam gauw genoeg met het busje van de BRGY. We zijn richting Lutoban gereden. Later zouden we terugrijden met een kleine vrachtauto van de BRGY om spullen op te halen in Dumaguete. Terwijl we onderweg waren regen we autopech. We hebben de vrachtauto laten staan en zijn met de bus verder gegaan. We hebben de spullen gekocht en adgedwongen dat ze deze gratis naar Lutoban zouden brengen. Probleem was dat ze morgen niet kunnen starten. Mijn zwager Jun Jun is dus terug naar huis gegaan en komt maandag terug. Vanavond is het dansen in Lutoban dus gaan we daar naar toe. Veel lawaai en niet erg laat gemaakt, mensen hebben wel genoten.
Dag 5, 13 maart2016
Vandaag ga ik terug naar Dumaguete omdat ik vroeg met de bus naar Cebu City zal gaan om daar Patrick Ruis te ontmoeten. We zullen in Cebu nog een eventueel project bezoeken. Verbouwing van een school in Mandaue. Maar met die school hebben we dezelfde problemen als met andere projecten die we gedaan hebben, er is te weinig communicatie. Amay en Mary Jane gaan mee naar Dumaguete omdat ik daar geld moet pinnen voor de salarissen van de mannen die meehelpen met de verbouwing. Ik zit in Dumaguete weer in hetzelfde hotel en ga een rustige avond hebben. Ik ben even een Pizza gaan eten en een biertje gaan drinken.
Dag 6, 14 maart 2016
Naar het busstation, mensen verklaren me voor gek omdat ik te voet ging. Het is ongeveer 10 tot 15 minuten lopen maar bloedheet. Alternatief is om een tricycle te nemen maar door her verkeer doe je daar meer dan 20 minuten over. Op het busstation aangekomen kreeg ik te horen dat de bus iets later zou vertrekken. Normaal is het een reis van 5 uur onderbroken door een boottocht van een half uur maar nu vanwege het drukke verkeer heb ik er 6 en een half uur over gedaan. Ik kwam tegelijk met Patrick Ruis in Cebu aan, hij kwam met het vliegtuig uit Manila. We hebben een hotel gezocht zijn iets gaan eten en hebben nog een biertje gepakt. Nou ja een!!!!!