Dag 12 tm 15 - Reisverslag uit Negros, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu Dag 12 tm 15 - Reisverslag uit Negros, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu

Dag 12 tm 15

Door: lutoban

Blijf op de hoogte en volg Jos

23 Maart 2016 | Filipijnen, Negros

Dag 12, 20 maart 2016
Weer te vroeg op het busstation maar deze niet voor niets. In het hotel was gezegd dat de bus om 09:30 zou vertrekken maar om 8:50 waren we al aan rijden ik zet net 10 minuten in de bus te wachten. Je koopt hier gaan kaartje vooraf maar stapt gewoon in de bus. De conducteur weet je altijd te vinden. Eerst vraagt hij waar je toe wilt, dan maakt hij een kaartje en later komt hij terug om geld te innen. Sta in dit land er niet van te kijken als je het wisselgeld pas later terug krijgt. In Dumaguete aangekomen moet ik overstappen op een andere bus maar ik heb eerst geprobeerd een motor te huren en daarmee naar Lutoban te gaan maar helaas die was pas morgen beschikbaar. Dus weer terug naar het busstation en de bus gepakt. De bus verlaat ik op het kruispunt Mayabon en van daaruit ga ik achter op een motor naar mijn huis in Lutoban.
Dag 13, 21 maart 2016
Toen ik gisteren in Lutoban aankwam was ik wat teleurgesteld. Er had maar een man aan de verbouwing gewerkt, Jun Jun de broer van Myrna. Ook was Amay niet zeker dat er vandaag mensen zouden komen. Ik ben dus toch met de bus terug naar Dumaguete gegaan om de motor op te halen en toen ik terug kwam waren er 5 mensen aan het werk Gino, Dodong, Jun Jun, Ray Ray en Amay.Zij werken t/m zaterdag dus ik hoop dat er schot in de zaak komt.Vanmiddag ben ik ook nog bij Mark Alland langs geweest. Hij is bijna een buurman van ons. Ik ken deze Australïer omdat ik 19 jaar geleden in zijn resort Kookoo’s nest geweest ben met mijn zus Jeanne en zwager Leo. Een aantal later toen ik terug wilde naar zijn resort was hij al terug naar Australië. Een geweldig gastvrije kerel die me meteen binnenvroeg San Miguel aanbood en lekker begon te kletsen. Het is dus ook niet bij een biertje gebleven en hij komt zeker nog bij mij langs. Het is prettig dat ik nu internet in mijn huis heb.
Dag 14, 22 maart 2016
Het werk gaat langzaam maar gaat door. Als je hier in de warmte verkeerd begrijp je heel goed dat alles een tandje lager gaat zeker zwaar lichamelijk werk. Jullie zullen het aan de foto’s zien alles gaat hier met de hand. Het is heerlijk als je voor vervoer op niemand aangewezen bent. Vanmorgen met de motor naar Mayabon gereden om wat boodschappen te doen. Wat gegeten en ’s middags met de motor rondgereden in de omgeving. Na de verbouwing ben ik nog een paar weken hier en ga ik zeker alles in de buurt van het huis verkennen. Zo en nu toe aan een nieuw biertje, San Miguel flowered beer. Bier met een appelsmaakje heerlijk fris hier. See you all later!!!!!!!
Dag 15, 23 maart 2016
Ook hier is het nieuws doorgedrongen van de gebeurtenissen in Brussel. De idioten blijven toeslaanen zelf denk ik dat we ons niet bang moeten laten maken daar zijn die idioten op uit. Hoewel ik me voor kan stellen dat als je in Brussel woont je toch een naar gevoel hebt. Maar tot de orde van de dag ik zit hier tenslotte 12000 kilometer verder. Vandaag spullen gehaald voor de elektriciteit en het loodgieterswerk. Ik zie nu dat er wat gebeurt. De omgeving van het huis ziet er ook slecht uit. Plastic zakjes, flessen, batterijen etc. worden gewoon buiten gegooid. Vandaag heb ik een ploegje aan het werk gezet om de omgeving op te gaan ruimen. De eerste dag is hoopvol, ze nu nog bijbrengen dat ze het schoon moeten houden. Vanavond rustig aan en dan vertrek ik morgen met de motor naar Dumaguete. Van daaruit vlieg ik vrijdag naar Cebu om mijn zwager op te halen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 08 April 2011
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 61683

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2016 - 11 November 2016

Genieten van de rust

09 Maart 2016 - 19 Mei 2016

Verbouwen

27 Oktober 2015 - 10 November 2015

voor het vijfde opeenvolgende jaar bezoek ik Lee

23 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Familie en vrienden bezoeken

28 Oktober 2014 - 13 November 2014

Bezoek aan Lee en Nim

07 April 2014 - 21 April 2014

Met Patrick naar China

29 Oktober 2013 - 21 November 2013

3e keer Thailand, schitterend!!

10 Juni 2013 - 21 Juni 2013

Naar Griekenland

27 Oktober 2012 - 10 November 2012

Vrienden bezoeken

20 Juni 2012 - 16 Juli 2012

Familiebezoek

16 Maart 2012 - 01 April 2012

Ontspanning na een turbulent jaar

27 September 2011 - 17 Oktober 2011

Op zoek

18 April 2011 - 07 Mei 2011

Genieten

Landen bezocht: