Dag 40 t/m 43 - Reisverslag uit Negros, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu Dag 40 t/m 43 - Reisverslag uit Negros, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu

Dag 40 t/m 43

Door: Lutoban

Blijf op de hoogte en volg Jos

20 April 2016 | Filipijnen, Negros

Dag 40, 17 april 2016
Gisterenavond toch een ticket geboekt. Waarschijnlijk worden de tickets goedkoper als niet alle plaatsen verkocht zijn. Voor 2300 Peso ongeveer €45,- kon ik terugvliegen. Het scheel toch 5 uur reizen. Motor opgehaald en rond 13:00 was ik weer terug in Lutoban. Nog even boodschappen gedaan in Zamboanguita en het is echt leuk als je een zinnen Filippijns spreekt. Van de week geleerd: Nacasabot Ako Ug Gamay oftewel Ik versta een beetje En dan 2 seconden later Ambut lang unsa Ik versta niet alles. Mensen liggen in een deuk en beginnen spontaan te kletsen waarvan ik dan een paar woorden versta en daar handig op in speel. Ik heb een rustige avond gehad maar was niet blij dat er morgen twee vaklieden niet op komen dagen.
Dag 41, 18 april 2016
Vandaag dus rustig op de bouw die naar mijn mening veel te lang duurt. Gino en Ray Ray zijn bezig met de vloer in de slaapkamer en ik heb besloten om vanavond het heft in eigen hand te nemen. Ik ga opzichter spelen. Eerst ben ik vanmiddag in Dumaguete geweest met de motor en heb onderweg veel plezier gehad met de plaatselijke bevolking. Ook wel wat ellende moeten horen maar dat weet je als je daar bent. Toen ik terugkwam van Dumaguete kwam Mark nog even langs. Ook hij was bij een vriend geweest die in de steek gelaten is door zijn Filippijnse vrouw. Dan is het brok ellende als je hier bent. Hij had alle schepenachter zich verbrand in Australië maar moet nu terug naar zijn land. Daarna, inmiddels waren de vaklieden Jun Jun en Dodong weer terug, heb ik het werk voor morgen verdeeld. Kijken of er dan iets meer gebeurd. Ze zijn nu allemaal aan het zingen en natuurlijk Tanduay aan het drinken. Zelf heb ik natuurlijk mijn nummer “Usahay” gezongen.
Dag 42, 19 april 2016
De mannen gaan inderdaad beginnen zoals afgesproken alleen in eendere samenstelling. Ray Ray maakt het gat van de septic tank dicht en Jun Jun en Gino werken het dak aan de buitenkant af, later voegt Amay zich daarbij. Dodong, sympathieke gast werkt binnen. Resultaat het dak is bijna dicht het gat van de septic tank is dicht. Morgenvroeg kijken hoe we verder gaan. De planning is dat ik met Amay naar Dumaguete ga om tegels voor de badkamer te kopen en ik koop meteen verf voor buiten en het plafond. Vanmiddag heb ik mooie tocht met de motor gemaakt. Ik was nog nooit in Siaton geweest een plaatsje dat hier 15 km vandaan ligt. Mooie vergezichten en het is ook nog best een grote plaats met een public market en zowaar een warenhuis van twee verdiepingen. Ik vind een public market altijd leuk om te bezoeken vooral door de verscheidenheid aan mensen die je daar tegenkomt. Natuurlijk nog even een drankje genomen. Geen alcohol als ik met de motor weg ben. Na mijn rit ging ik even liggen en viel in slaap. Gelukkig belde Myrna om 17:45 en ben ik gelijk opgestaan. Heerlijk om hier buiten te zitten. De mannen slapen al vroeg die zijn om 6:00 al aan het werk.
Dag 43, 20 april 2016
Al vroeg werd er weer getimmerd, gesjouwd en gemetseld. Vandaag ga ik samen met Amay naar Dumaguete om tegels, cement en verf te kopen. Ik was al vooruitgesneld met de motor en Amay zou komen met de vrachtwagen van de BRGY waar Amay voor werkt, Ik was er dus al om 8:30 terwijl we in Dumaguete afgesproken hadden om 10:30. Ik had dus mooi de gelegenheid om nog eens rustig naar de tegels te kijken die ik wilde. Een hele belevenis toen ik om 10:00 naar City Hardware ging. Dus alle spullen die ik zorgvuldig uitgezocht had waren niet op voorraad. Toen was ik daar al een uur met Amay samen. Dus andere tegels uitgezocht en toen we bij de kassa zaten bleken de vloertegels van de badkamer ook niet voorradig te zijn dus kwam ze met een andere kleur. Ik zei tegen haar dat is goed die neem ik maar zeg tegen je manager dat ik korting wil. Die heb ik dus gekregen maar nu bleek bij het controleren van de tegels dat de kleur toch weer goed was!!!!! The Philippines, thats the Philippines. Nadat we nog wat dingen gekocht hadden elders zijn we terug naar Lutoban gegaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 08 April 2011
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 61635

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2016 - 11 November 2016

Genieten van de rust

09 Maart 2016 - 19 Mei 2016

Verbouwen

27 Oktober 2015 - 10 November 2015

voor het vijfde opeenvolgende jaar bezoek ik Lee

23 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Familie en vrienden bezoeken

28 Oktober 2014 - 13 November 2014

Bezoek aan Lee en Nim

07 April 2014 - 21 April 2014

Met Patrick naar China

29 Oktober 2013 - 21 November 2013

3e keer Thailand, schitterend!!

10 Juni 2013 - 21 Juni 2013

Naar Griekenland

27 Oktober 2012 - 10 November 2012

Vrienden bezoeken

20 Juni 2012 - 16 Juli 2012

Familiebezoek

16 Maart 2012 - 01 April 2012

Ontspanning na een turbulent jaar

27 September 2011 - 17 Oktober 2011

Op zoek

18 April 2011 - 07 Mei 2011

Genieten

Landen bezocht: