Dag 48 t/m dag 52 - Reisverslag uit Negros, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu Dag 48 t/m dag 52 - Reisverslag uit Negros, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu

Dag 48 t/m dag 52

Door: Lutobab

Blijf op de hoogte en volg Jos

30 April 2016 | Filipijnen, Negros

Dag 48, 25 april 2016
Een mailtje van Marijke de vriendin van mijn zus Jeanne maakte mij heel blij. Jeanne heeft ondanks de drukte toch een hele fijne verjaardag gehad. Ik ben vanmorgen naar de immigration office geweest. Je kunt je dat niet voorstellen hoe omslachtig dat werkt en de hoeveelheid papieren je in moet vullen. Zelfs de voornamen en geboortedata van mijn ouder moest ik weten. Ik ben dus de hele morgen bezig geweest. Na dat kantoorgedoe ben ik naar de massage gegaan en heb me daar twee uren laten verwennen. Het klinkt afgezaagd maar eerlijk ze worden telkens beter. Het was inmiddels 16:00 uur dus ben ik teruggereden naar Lutoban Straks ga ik nog even langs bij Mark. De tegelvloer ligt er voor een derde in dus misschien gaat het deze week nog lukken.
Dag 49, 26 april 2016
Weer lekker weg geweest op de motor. Ik houd van de omgeving daar geniet daarvan. Ik ben richting Siaton gereden. Van Mark en zijn vriend had ik wat tips gekregen om bij mooie stranden te komen maar de weg vinden is daar niet eenvoudig. Het plaatsje Siation is iets groter dan Zamboanguita en je merkt dat je steeds verder achteraf gaat. Weinig stenen huizen. Ik ben een paar uur weg geweest dus dan kunnen de mannen rustig doorwerken!! Toen ik terug kwam kreeg ik te horen dat de vloertegels op waren dus zijn we metten naar Dumaguete gereden, probleem opgelost.
Dag 50, 27 April2016
De leuke strandjes had ik niet gevonden dus nog even navraag gedaan en heb besloten om vandaag nog even terug te rijden naar Siaton. Ik rijd dan binnendoor via Tambobo Bay. In dat plaatje wordt een nieuwe haven aangelegd zodat je met de boot die ook geschikt is voor auto’s naar Mindanao kunt. Daarna ben ik doorgereden naar Siaton. Ik heb daar een prachtig resort gevonden Cove Sands echt de moeite waard prachtig strand nette kamers en vooral vriendelijk personeel. Ik ga daar zeker nog eens verblijven.
Dag 51, 28 april 2016
Vandaag ga ik een dagje naar Dumaguete. Ik moet wat dingen regelen daar, mijn ticket aar Manila 16 mei, navraag doen bij de immigration office en ik ga natuurlijk naar de massage. Ik heb een nieuw hotel gevonden in Dumaguete het Check Inn hotel. Goedkoop en toch goed en hele vriendelijke mensen. Voordeel is dat het naast de immigration office ligt. Ik hoop dat als ik morgen terugrijd ik mijn kamer schoon kan gaan maken. Maar dat blijft een verassing.
Dag 52, 29 april 2016
Voordat ik terugrijd naar Lutoban ga ik nog even langs de massage. Het is een klein tentje maar hartstikke druk en dat is een goed teken. Ook als ze van tevoren je voeten wassen en je na afloop thee krijgt aangeboden en dat allemaal voor Peso 230 (€4,60). Toen ik terugkwam in Lutoban, geen verf meer, geen cement meer, geen schuurpapier meer. Maar ja het was al water dus ze konden nog even vooruit. Morgen ga ik op de motor naar Dumaguete om nog wat dingen te halen. Terwijl ik niet thuis was is Mark langs geweest of ik vanavond mee uit ga eten. Natuurlijk, dus ik ben om 18:00 naar hem toegegaan en zijn we naar Tambobo gereden en hebben daar in een tentje wat ik zelf nooit gevonden had heerlijk gegeten. Maar ook heerlijk gedronken en ik moest nog op de motor in het pikke donker terug. Mark reed voor me maar veel harder dus op een gegeven moment reed ik alleen en zag ik dat de benzine bijna op was de wijzer stond al in het rood. Maar toch nog veilig thuisgekomen,