De waterpomp is boven water - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu De waterpomp is boven water - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu

De waterpomp is boven water

Door: lutoban

Blijf op de hoogte en volg Jos

27 April 2011 | Nederland, Amsterdam

Elke keer als ik woensdag in mijn huis ben dan ga ik naar de Malatapay markt. Een markt waar bijna alles verhandeld wordt en waar mensen vanuit de omtrek hun vee kopen. Vandaag was er het tafereel van een varken dat met een Jeep mee moest. Als de dierenbescherming hier rond zou lopen zouden ze veel werk hebben het varken werd eerst door drie man op zijn rug gelegd en het ging me tekeer en daarna werden zijn poten vastgesjord met touw. Tenslotte werd het dier op het dak van de Jeep gebonden en dan naar huis. Ik zal nooit wennen aan dat vreselijke geschreeuw van die varkens. Toe ik terug in het huis was kreeg ik bezoek van headteacher Jovelyn, Leraressen Gladys en Jannith. Ik heb met hun een hartig woordje gesproken over de miscommunicatie met de stichting Lutoban en hun verteld dat ze moeten gaan communiceren met de stichting en het bestuur dan zal kijken wat er nog eventueel gedaan kan worden. De school zag er wel heel netjes uit. Het gebouw dat door ons weggezet is ziet er nog goed uit en andere schoolgebouwen hebben ze zo goed en kwaad als het kon opgeknapt. Zij vonden het heel jammer dat de waterpomp die dus bij Amay onder het bed lag misschien naar Bacolod gaat. Het is nu vakantie maar er zijn een aantal kinderen die in de vakantie de planten water komen geven. En geloof het of niet maar ze hebben een hele grote touch screen schoolbord en 3 computers gekregen omdat ze 1 van de 63 scholen op de Filippijnen waren die uitstekende resultaten behaald hadden. Toch blijft het gebrek aan water daar een groot probleem en ik wil het bestuur vragen daar nog eens over na te denken. Maar ik heb gezegd dat ze zelf met de communicatie moeten starten en heb verder niets toegezegd. Ik ben dus benieuwd. Verder zit ik hier rustig op mijn balkonnetje te genieten, overmorgen weer naar de bewoonde wereld.