Mindoro laatste dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu Mindoro laatste dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu

Mindoro laatste dag

Door: lutoban

Blijf op de hoogte en volg Jos

04 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

Vandaag een overvolle dag met activiteiten gehad. Vanmorgen om 9:00 heb ik de motor weer opgehaald en ben samen met Gerd de bergen ingetrokken. Gerd had een oude kaart van een goudmijn en wilde die graag bezichtigen, ik had daar ook wel oren naar al moet ik bekennen dat ik wat nerveus was. Op een gegeven moment moesten we van de weg af een zeer bergpad op. Ik dacht de dood of de gladiolen maar ik ga ook mee op mijn 125 cc langs afgronden over smalle bergpaadjes. Uiteindelijk kwamen we op een punt waar we niet verder konden. Er stond wel een huisje en daar kwam een eta (oorspronkelijke bewoner van Mindoro) man naar buiten hij sprak geen Engels maar gelukkig zijn vrouw wel een beetje. We hebben uitgelegd dat we op zoek waren naar de goudmijn en zouden hem geld geven als hij ons daar naar toe zou brengen. Dat deed hij voor Peso 20 bracht hij ons naar de mijn. Er zaten daar ongeveer 10 Filippino’s te wachten tot ze onder de grond konden en 3 vrouwe waren de stenen aan het wassen die naar boven gebracht werden. We hebben daar rustig rond kunnen kijken en zagen ook hoe de mannen uit een 17 meter diepe schacht naar boven kwamen, We hebben daar wat geld geven om wat drank te halen en hebben daar lekker even zitten kletsen. Op de weg terug stelde Gerd nog voor om naar de Pandarosa te rijden. Ook weer omhoog maar het uitzicht was geweldig. Een Mexicaan heeft daar boven op de berg een schitterend restaurant gebouwd en een golfbaan aangelegd. Het complex staat nu te koop er komt geen hond golfen. Vervolgens zijn we nog richting White Beach gereden, we zijn dat voorbij gereden en kwamen bij een schitterend strand waar we nog wat gedronken en gezwommen hebben. Daarna zijn we naar Sabang teruggereden maar we hadden daarvoor nog boodschappen gedaan op de Markt in Puerto Galera. Zijn vrouw heeft nog een lekkere maaltijd voor ons gemaakt en nu ben ik terug in het resort. Morgenvroeg weer terug naar Manila.