3 mei 2015 - Reisverslag uit Cadiz, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu 3 mei 2015 - Reisverslag uit Cadiz, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu

3 mei 2015

Door: Lutoban

Blijf op de hoogte en volg Jos

03 Mei 2015 | Filipijnen, Cadiz

Vanmorgen ben ik om 5 uur opgestaan omdat ik om half zeven met Connie Legaspi naar Cadiz vertrek. Ik ben dus rond 6 uur met een taxi naar de Noord busterminal gereden en daar zat Connie al te wachten. Het gesprek in de bus was overhet boksgevecht tussen Many Paguio en Floyd Mayweather in Las Vegas. Er stapte onderweg een vrouw in de bus en vertelde dat Many Paguio had gewonnen maar dat bleek later niet waar te zijn. Helaas hij heeft verloren. Rond 8 uur waren we in Cadiz. Ik heb ingechekt in het hotel en we konden daar wachten op de Hummer die ons naar de Igcamalig school zal brengen. Fantastisch de rite daar naar toe. Daar kun je met een gewone auto echt niet komen. Ik heb onderweg geprobeerd te filmen maar ging niet vanwegen geaccidenteerde terrein. Het is wel echt goed werk wat Eljie en de andere leraressen daar doen. Maar er blijft toch een naar gevoel bij het feit dat hier de overheid ook nog een vinger in de pap heeft. De renovatie die plotsklaps plaats vind nadat Jos en Patrick zijn geweest roept wat vraagtekens bij mij op. Maar helaas kunnen de leerkrachten die daar werken hier niets aan doen. Maar ik heb hun verteld voor welk dilemma de Stichting Lutoban staat. De daken op de drie stenen gebouwen zijn inmiddels vervangen. Nu zijn ze bezig met plafonds en de ramen. Ook is er buiten een podium gebouwd. Het afdalen terug naar Cadiz was net zo’n belevenis als de heenweg naar de school. Onderweg hebben we nog veel mensen opgepikt die altijd tevoet de berg afgaan. Op een gegeven moment zaten we met 18 mensen in de Hummer. Toch zijn we weer veilig gearriveerd in Cadiz. Ik heb hier vanmiddag nog de broer van Connie Legaspi ontmoet. Samen met broer Leo ga ik morgen een koelkast kopen die door de stichting wordt bekostigd. Dan kan hij die in zijn winkeltje gebruiken om ook koude dranken te verkopen, Vanavond krijg ik nog een massage van een vriendin van een van de leraressen en dan ga ik op tijd naar bed voor de laatste dag die ik voor de stichting Lutoban actief zal zijn.

  • 03 Mei 2015 - 11:39

    Patrick :

    Hallo Jos,
    Heb je nog foto's gemaakt van de vervangen daken en de bezigheden die ze nu aan het verrichten zijn?
    Gr Patrick

  • 03 Mei 2015 - 11:39

    Mam:

    Wat een geweldige reizen maak je mee,niet te geloven

  • 03 Mei 2015 - 12:09

    Tiny Kouters:

    Hoi Jos, wat maak je veel mee zeg, maar ook best zwaar zo'n reis denk ik.
    Wel fijn dat je ook resultaat ziet van al het werk wat jullie hier doen.
    Moet je groetjes doen van de zwemploeg en vele volgen je reis hoor ik.
    Groetjes Tiny en Staas.

  • 03 Mei 2015 - 21:46

    Mechel:

    Ik kan me helemaal het verhaal realiseren omdat patrick en ik hetzelfde hebben gedaan
    Kortom hulp is hier nodig Chapeau Jos EV

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 08 April 2011
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 61753

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2016 - 11 November 2016

Genieten van de rust

09 Maart 2016 - 19 Mei 2016

Verbouwen

27 Oktober 2015 - 10 November 2015

voor het vijfde opeenvolgende jaar bezoek ik Lee

23 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Familie en vrienden bezoeken

28 Oktober 2014 - 13 November 2014

Bezoek aan Lee en Nim

07 April 2014 - 21 April 2014

Met Patrick naar China

29 Oktober 2013 - 21 November 2013

3e keer Thailand, schitterend!!

10 Juni 2013 - 21 Juni 2013

Naar Griekenland

27 Oktober 2012 - 10 November 2012

Vrienden bezoeken

20 Juni 2012 - 16 Juli 2012

Familiebezoek

16 Maart 2012 - 01 April 2012

Ontspanning na een turbulent jaar

27 September 2011 - 17 Oktober 2011

Op zoek

18 April 2011 - 07 Mei 2011

Genieten

Landen bezocht: