27 t/m 30 oktober 2015 - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu 27 t/m 30 oktober 2015 - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu

27 t/m 30 oktober 2015

Door: lutoban

Blijf op de hoogte en volg Jos

31 Oktober 2015 | Filipijnen, Manilla

Dinsdag 27 oktober 2015
Weer een hele vlucht naar Bangkok maar deze rechtstreeks. Ik zat naast twee leuke jongens uit Almelo die twee weken Thailand gaan verkennen. Ondanks de rechtstreekse vlucht kom je toch moe aan. Ik had me voorgenomen naar de massage te gaan maar was in slaap gevallen. Morgen vertrek ik naar Udon Thani voor mijn jaarlijkse bezoek aan Lee.
Woensdag 28 oktober 2015
Ik wordt opgehaald door het busje van Plai Garden. Ik ben te moe om zelfs nog een massage te zoeken. Daarom heb ik besloten het vandaag zonder massage te doen en me op mijn gemak klaar te maken voor de verdere reis. Zoals ik me nu voel moet ik het rustiger aan gaan doen niet meer teveel vliegtuig, bus en trein in en uit. Ik heb wel voor het eerst heel weinig bagage bij maar een klein koffertje.
Donderdag 29 oktober 2015
Vanmorgen lekker uitgeslapen om 11 uur kan ik met het busje van mijn hotel Plai Garden naar de internationale luchthaven Suvarnabhumi gebracht worden en van daaruit regel ik zelf vervoer naar de domestic airport Don Muang. De eerste keer dat ik woorden krijg met de chauffeur van een gemeterde taxi. Er stond 400 bath op de meter maar hij wilde 600 hebben. Normaal gesproken had ik hem 100 bath fooi gegeven maar hij hield voet bij stuk dus riep ik een voorbij wandelend agent en die riep de taxichauffeur tot de orde. Ik heb hem die 100 bath extra ook niet meer gegeven. In Udon Thani stonden Lee en Nim op me te wachten. We zijn met zijn drieen naar mijn hotel gereden. Daar hebben we nog wat gedronken en morgen ga ik op bezoek bij Lee en Nim.
Vrijdag 30 oktober 2015
Om 10 uur kwam de taxi me ophalen om naar Lee en Nim te gaan. Natuurlijk een aantal bekenden gezien waaronder de jongere zus van Nim, haar vader en de kinderen van Oay. Het huisje dat Lee heeft laten bouwen achter zijn eigen huis is echt schitterend. In dit nieuwe onderkomen zal ik volgende week verblijven. Op dit moment zit ik nog tot zondag in een hotel in Udon Thani maar vanaf zondag blijf ik bij lee en Nim. Lee heeft een optrekje laten bouwen achter zijn eigen huis, Een een eenvoudig maar perfect stulpje waar ik kan verblijven. Het is ruimte van 8 bij 4 meter met een aparte badkamer, mooie schuifpuien en een groot betegeld terras om het huis. Ik ga daar zeker deze week genieten. Rond 20:00 uur ben ik terug gegaan naar Udon Thani. Morgen komt Lee bij me op bezoek en daarna verblijf ik een week bij hem en Nim.