Dag 20 t/m 23 - Reisverslag uit Negros, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu Dag 20 t/m 23 - Reisverslag uit Negros, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu

Dag 20 t/m 23

Door: lutoban

Blijf op de hoogte en volg Jos

31 Maart 2016 | Filipijnen, Negros

Dag 20, 28 maart2016
Vannacht heb ik in de huiskamer geslapen, René slaapt slecht en ik snurk nogal dus ben ik in de woonkamer gaan liggen. De verbouwing gaat nog wel enige tijd duren. Gisterenmorgen ware alleen Jun Jun en Gino hier. Ray Ray had een ongeluk gehad terwijl hij onderweg was naar hier. Gelukkig geen persoonlijk letsel alleen schade aan zijn motor. We gaan vandaag naar Dumaguete, ik op de motor en René en Amay met de vrachtwagen. René gaat zijn spullen kopen voor zijn badkamer. Tegelijkertijd kan ik dan tegels uitzoeken voor mijn badkamer. Ik heb foto’s gemaakt die ik vandaag naar Myrna stuur en dan kan ze de kleur van de tegels uitzoeken ’s middags zijn we nog even naar Mark gewandeld en heeft René zijn optrekjes bekeken zelf had ik alles al gezien. Aardige gast die ons van veel nuttige informatie heeft voorzien. Ik ga later ook nog kennis maken met een Deens echtpaar die het MCP ( Marine Conservation Philippines ) opgezet hebben. Een onderzoeksinstituut voor bescherming van o.a. het koraal voor de kust van Lutoban.
Dag 21, 29 maart 2016
Mary Jane de nieuwe vriendin van Amay wordt vandaag 33 jaar oud. Dus vanavond een feestmaal. In een keer zie ik Jun Jun zijn schone kleren aantrekken en met Amay naar de brommer lopen. Wat is er gebeurd, gisteren had Ray Ray een ongeluk met de motor, vandaag zijn broer Ayan. Hij is er niet zo goed aan toe want hij ligt in het ziekenhuis met een gebroken been. Gelukkig laat het zich niet zo ernstig aanzien, het been is in de gips gezet. Helaas heeft dit ook gevolgen voor de verbouwing van de kamer van René maar de gezondheid van de kinderen is toch belangrijker.In de avond hebben we nog de verjaardag van Mary Jane gevierd maar het is niet echt laat geworden. Morgenvroeg vertrek ik met René voor 3 dagen naar Cebu.
Dag 22, 30 maart 2016
René gaat vanmorgen afzien want hij moet bij mij achter op de motor naar Dumaguete. Zeker nu ik in de huiskamer slaap i.v.m. de verbouwing ben ik al vroeg wakker. Dat is ook wel weer lekker want dan kun je echt lekker op je gemak wakker worden en op gang komen. Onze vlucht om 10:55 was op tijd dus we landen om 11:45 in Cebu. We hebben een hotel geboekt waar we een aantal jaren ook geweest waren en het zag er goed uit. Het wordt goed onderhouden en is bovendien goedkoop.We hebben contact opgenomen met Willem Een vriend uit Nederland die al een tijd in Cebu woont. ’s Avonds zijn we amen wat gaan drinken en op tijd waren we weer terug in het hotel.
Dag 23, 31 maart 2016
René en ik hebben besloten om twee dagen uit te rusten dus gaan we vandaag en morgen naar White Sands in Mactan te gaan Een prachtig resort met een groot zwembad en strand. We hebben daar gebruik gemaakt van het zwembad en het restaurant Lekker in de zon gelegen en tussendoor wat gegeten en gedronken. Op een gegeven moment ben ik uit de zon gegaan omdat het wat branderig aanvoelde. Terug in het hotel zag ik pas hoe verbrand ik was. Dus smeren vanavond met after sun.







  • 31 Maart 2016 - 13:18

    Annelies V.gorp :

    Fijn om te horen dat je het goed maakt. Je rijst wat af .groetjes Annelies

  • 31 Maart 2016 - 14:19

    Mönique In Bikini :

    Hè jos.
    geweldig je verhalen te lezen
    en oh wat heb je het druk maar super gezellig daar.
    zou het mogelijk zijn om een een foto van je huis te maken en van de omgeving.
    Dan worden de verhalen wat realistischer.
    Veel kracht bij de verdere verbouwing
    groetjes monique xxxxxxxx

  • 01 April 2016 - 12:23

    Gerarda Wenehenubun:

    Hoi Jos.

    Wat een prachtig werk doe je daar! Wat is de voertaal in de Filipijnen? Uiteraard zal je daar in het Engels communiceren toch?
    Ik wens je de laatste week nog een goede vooruitgang in de verbouwing en een plezierige vrije tijd .

    Groetjes Gerarda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 08 April 2011
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 61679

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2016 - 11 November 2016

Genieten van de rust

09 Maart 2016 - 19 Mei 2016

Verbouwen

27 Oktober 2015 - 10 November 2015

voor het vijfde opeenvolgende jaar bezoek ik Lee

23 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Familie en vrienden bezoeken

28 Oktober 2014 - 13 November 2014

Bezoek aan Lee en Nim

07 April 2014 - 21 April 2014

Met Patrick naar China

29 Oktober 2013 - 21 November 2013

3e keer Thailand, schitterend!!

10 Juni 2013 - 21 Juni 2013

Naar Griekenland

27 Oktober 2012 - 10 November 2012

Vrienden bezoeken

20 Juni 2012 - 16 Juli 2012

Familiebezoek

16 Maart 2012 - 01 April 2012

Ontspanning na een turbulent jaar

27 September 2011 - 17 Oktober 2011

Op zoek

18 April 2011 - 07 Mei 2011

Genieten

Landen bezocht: