Dag 34 t/m 39 - Reisverslag uit Negros, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu Dag 34 t/m 39 - Reisverslag uit Negros, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu

Dag 34 t/m 39

Door: lutoban

Blijf op de hoogte en volg Jos

17 April 2016 | Filipijnen, Negros

Dag 34, 11 april 2016
Het is al 7 uur als ik wakker wordt door het geroep van een klant van het winkeltje van Boboy en Cathy. Ik slaap in een kamer naast het winkeltje. Al snel wordt de klant geholpen en besluit ik me nog een keer om te draaien. Het is echt rustig daar in de bergen het leven komt daar vroeg op gang. Er is geen water in huis dus gaat Boboy 2 keer per dag water halen. Hij gebruikt daarvoor een aantal jerrycans die hij op een slede achter zijn Karabow hangt. Daar begint zijn dag mee en voor het donker herhaalt hij dat nog een keer. Verder verzorgt hij zijn dieren o.a. 2 flinke varkens waarvan er eentje 12 piglets heeft gekregen. Verder heeft hij nog naast de Karbow, een koe en een aantal kippen. Ook geweldig zijn de honden Tiger en Hummer. Rond half tien heeft Boboy me op de Motor naar Bais City gebracht en van daaruit ben ik met de bus naar Dumaguete gegaan. Vaste klant ben ik al bij de motorverhuur maar het is misschien verstandiger om er een te kopen in de toekomst. Ik heb in Dumaguete tussen de middag gegeten en wat boodschappen gedaan en ben daarna naar Lutoban gereden. Toen ik daar aankwam moesten er nog wat dingen voor het eten gehaald worden dus ben ik op de motor naar Zamboanguita gegaan om daar te shoppen, ook een belevenis. Mensen in de winkels gaan je herkennen. Altijd leuk. De mannen liggen al te slapen en ik zit hier lekker op mijn balkonnetje. Vergeten ben ik te vermelden dat ik nog naar de massage in Dumaguete ben geweest. Tot nog te weinig massages gehad. Maar dat komt nog goed in de komende tijd.
Dag 35, 12 april 2016
Er komt wat orde in de chaos in het huis. Ik heb tegen Amay gezegd dat het balkon leeg moet en schoongemaakt moet worden zodat ik lekker buiten kan zitten. Ook de omgeving van het huis daar zijn ze mee bezig. In de kamer worden nu de resultaten zichtbaar, het gaat er mooi uitzien maar er moet nog heel veel meer gebeuren in de toekomst. Vanmiddag ben ik op zoek geweest naar de vader van Cherrie Mae. Een vrouw die door Stichting Lutoban geholpen wordt. Ik voelde me Derek Bolt van Spoorloos. Via gemeente, politie en uiteindelijk via Comelec Office een buro waar kiezers geregistreerd staan ben ik achter een adres gekomen. Dit alles met hulp van politieman AlvinRey Tugaoen en Joy de medewerkster van Comelec. Natuurlijk heb ik nog wat rondgereden op de motoren de rest van de dag mijn rust genomen.
Dag 36, 13 april 2016
De eerste dag dat er een spatje regen valt. Verkoeling maar van korte duur, we gaan langzaam naar de regentijd toe. Over een week of 5 zal het geleidelijk koeler en natter worden. Vandaag ben ik vroeg opgestaan omdat ik naar de markt in Malatapay wil. Een kleurrijke markt waar vanalles en nog wat te koop is van knopen tot en met levend vee. De markt is 1 keer per week maar ik vind het altijd een belevenis om daar rond te lopen. De verbouwing gaat nog steeds langzaam en mijn begroting schiet tekort. Maar ja alle projecten ook in Nederland vallen duurder uit. Dan maar wat minder massages al hoewel!!!!!!. De komende drie dagen ben ik weg. Morgenvroeg moet ik bij de bank zijn in Dumaguete. Ik blijf daar dan ook slapen in Dumaguete omdat ik de volgende dag met de bus naar Cebu City ga. Ik ben uitgenodigd op de verjaardag van Willem 16 April dan wordt hij 70. Straks nog even met de motor boodschappen doen en dan mijn tas klaarmaken voor 3 dagen. Vandaag op de helft van mijn trip.
Dag 37, 14 april 2016
Om 5:45 was ik al wakker. Ik heb me nog een keer omgedraaid maar een uur later zat ik op het balkon aan de koffie. Vandaag ga ik naar Dumaguete Ik moet nog wat zaken bij de bank regelen en heb nog tijd om naar spullen voor mijn kamer te kijken en prijzen te vergelijken. Ik heb de motor vandaag nog en dat is toch makkelijk als op de Filippijnen bent. Ik kan nu gaan en staan waar ik wil.
Dag 38, 15 april 2016
Omdat een ticket via Cebu Pacific van Dumaguety naar Cebu heel duur was heb ik besloten om vandaag per bus naar Cebu City te gaan. Het is een lange reis ongeveer 5 uur maar die wordt onderbroken door een bootverbinding van Negros naar het eiland Cebu. Voordat ik naar het busstation in Dumaguete ging heb ik eerst de motor ingeleverd. Meteen gezegd dat ik zondag weer terug ben dus dan staat de motor weer klaar. Ik ben naar een hotel op Mactan Island gegaan omdat Willem daar woont en ik morgen uitgenodigd ben op zijn verjaardag.
Dag 39, 16 april 2016
Rond 11:00 uur heb ik afgesproken met Willem, zijn vrouw en hun zoontje Jimmy. We gaan naar Bano Beach op Mactan Island. Julie de vrouw van Willem heeft eten gemaakt en drinken gekocht. Later besloten er nog twee mensen meer mee te gaan, geen probleem. Aan het strand hebben we een cabin gehuurd dan kun je lekker in de schaduw zitten. Jimmy de zoon van Willem is een pienter ventje en spreekt goed Engels. Ik kom nog een keer terug in Cebu City. ’s Avonds voor het donker ben ik terug gegaan naar mijn hotel. Zo’n dag aan het strand is vermoeiend maar was leuk.

  • 18 April 2016 - 11:57

    Mechel:

    Joske het ga je goed profiteer er lekker van. wij gaan ons opmaken voor beter weer hier.
    Leuk je verslagen te lezen... ga zo door.. Hoe is met de school in Lutoban ?

  • 18 April 2016 - 20:23

    Annelies V.gorp :

    Jos ik geniet van je reis mee. Groetjes van de andere Annelies het gaat goed met haar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 08 April 2011
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 61806

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2016 - 11 November 2016

Genieten van de rust

09 Maart 2016 - 19 Mei 2016

Verbouwen

27 Oktober 2015 - 10 November 2015

voor het vijfde opeenvolgende jaar bezoek ik Lee

23 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Familie en vrienden bezoeken

28 Oktober 2014 - 13 November 2014

Bezoek aan Lee en Nim

07 April 2014 - 21 April 2014

Met Patrick naar China

29 Oktober 2013 - 21 November 2013

3e keer Thailand, schitterend!!

10 Juni 2013 - 21 Juni 2013

Naar Griekenland

27 Oktober 2012 - 10 November 2012

Vrienden bezoeken

20 Juni 2012 - 16 Juli 2012

Familiebezoek

16 Maart 2012 - 01 April 2012

Ontspanning na een turbulent jaar

27 September 2011 - 17 Oktober 2011

Op zoek

18 April 2011 - 07 Mei 2011

Genieten

Landen bezocht: