Dag 56 t/m dag 58 - Reisverslag uit Negros, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu Dag 56 t/m dag 58 - Reisverslag uit Negros, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu

Dag 56 t/m dag 58

Door: lutoban

Blijf op de hoogte en volg Jos

05 Mei 2016 | Filipijnen, Negros

Dag 56, 3 mei 2016
Rustig aan gedaan vanmorgen. Ik heb mijn motor opgehaald en ben nog even teruggegaan naar mijn hotel. Ik moet even rusten met mijn been. Vandaag zou ik nog dingen ophalen bij Citi Hardware maar dat ik van de week wel als mijn been beter voelt. Dat wordt dus rusten als ik in Lutoban ben. Ik was blij verrast toen ik in Lutoban aankwam. Gino was met het laatste schilderwerk bezig, Ray Ray was bezig met het schoonmaken van de badkamer en Mary Jane was bezig te tegelvloer en de kozijnen schoon te maken. Op het einde van de avond zag het er redelijk uit. Er moeten nog wat veranderd worden maar dat ik tijdens mijn volgende trip doen. Morgen zet Amay nog de deur terug, ook die vervang ik tijdens mijn volgende trip. Mijn been voelt nog steeds niet goed dus doe ik het voorlopig rustig aan.
Dag 57, 4 mei 2016
Al vroeg ging ik richting Dumaguete vanmorgen. Ik wilde de tegels op gaan halen en nog wat kleine dingetjes voor het huis kopen. Maar het liep toch anders. Bij Citi Hardware hadden ze niet de juiste maat voor jaloezieën dus na daar een half uurtje te hebben rondgestruind ben ik nog bij andere zaken gaan kijken Bij Handymann hadden ze wel de juiste maten dus heb ik ze daar gekocht. Maar doordat ik dat vrachtje mee moest nemen kon de tegels niet meenemen. Ik heb gebeld met Laziel een vrouw uit Mandaue Cebu om opheldering te krijgen van de hulp die ze aan de stichting gevraagd heeft. Ik heb een begroting gevraagd van de kosten die ze gaat maken maar heb nog steeds niets ontvangen. Zonder begroting en rekeningen geen steun heb ik haar al duidelijk gemaakt. Ik wacht dus af. Mijn been voelt nog niet goed dus doe ik het verder nog rustig aan.
Dag 58, 5 mei 2016
Bevrijdingsdag!!!Ook hier ontkom ik niet aan dat feit en maar goed ook. Op mijn mobiele telefoon heb ik de app van NOS dus kan ik gewoon volgen wat er zoal in Nederland en de rest van de wereld gebeurt. Vanmorgen ben ik begonnen met schoonmaakwerkzaamheden in de badkamer maar niet te lang het was echt bloedheet. Ik moest nog naar Dumaguete dus ben ik daar vanmorgen naar toegereden. Mijn been is nog niet en dat had ik doorgegeven aan de masseuse n die hield daar gelukkig rekening mee. Verder heb ik nog een hotelkamer voor morgen geboekt omdat ik dit weekend naar Cebu ga. Vanuit Dumaguete is dat makkelijker te bereizen dan dat ik vanuit Lutoban vertrek. Ook heb ik Laziel gesproken die vanuit Cebu naar Dumaguete was gekomen voor een bruiloft in de familie. Ik heb haar verhaal aangehoord en ze liet me foto’s van de verwoestende brand zie die een gehele Barangay verwoest heeft. Ik heb haar verteld wat wij als stichting nodig hebben en daar gaat ze komende week voor zorgen. Rond 5 uur was ik weer terug in Lutoban. Ik heb vanavond het hele huis voor mezelf want de man van de halfzus van Myrna is overleden dus gaat de hele familie afscheid nemen.