Dag 59 t/m dag 62 - Reisverslag uit Negros, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu Dag 59 t/m dag 62 - Reisverslag uit Negros, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu

Dag 59 t/m dag 62

Door: lutoban

Blijf op de hoogte en volg Jos

11 Mei 2016 | Filipijnen, Negros

Dag 59, 6 mei 2016
Rustig op gang komen vandaag, Ik ga straks naar Dumaguete en blijf daar een nacht. De bedoeling is dat ik een paar dagen naar Moalboal ga en daar lekker uitrust van mijn zware trip. Mijn knie is nog steeds niet goed maar ik heb besloten om pas in Nederland naar de dokter te gaan. Ik heb weer mijn intrek genomen in het Check Inn hotel. Leuke mensen in dat hotel. ’s Avonds ben ik gaan eten bij Pasta King.
Dag 60, 7 mei 2016
Met de Ceresbus naar Moalboal. De verbindingen van het openbaar vervoer zijn goed er rijden heel veel bussen, vertekken zeer regelamatig. Ik neem nu niet de bus rechtstreeks naar Cebu City want die rijd via de andere kant van het eiland Cebu. Dus niet richting Moalboal. Vanuit Dumaguete neen ik bus naar Tampi en vandaaruit de boot naar Bato. Daar neem ik de bus naar Cebu City maar die langs de voor mij goede kant van het eiland rijd. Vanuit Bato is het nog zo’n 60 km naar Moalboal. Ik zit in een klein hotelletje Sisters Inn Hotel ongeveer een kwartier lopen van de kuststrook waar veel restaurantjes en hotels zijn. Na de bus en bootreis was ik best moe en ben dus even gaan liggen. Om 21:00 schoot wakker en ben ik nog even wat gaan eten en drinken.
Dag 61, 8 mei 2016
Ik kan een scooter huren hier in mijn hotel dus ga ik dat doen. Vandaag ga ik naar White Beach een mooi strand zo’n 6 kilometer hier vandaan. Ik ben gedurende deze trip aan eigen vervoer gewend geraakt. Heerlijk als je verder op niemand aangewezen bent en kunt gaan en staan waar je wilt. Nou dat viel dus mooi tegen. Laatste keer dat ik hier was in 2008. Het is nu overbevolkt met Filippijnse dagjesmensen. Het was hoog water dus het strandje was nauwelijks 3 meter diep volgebouwd met tentjes. Dus ik ben maar meteen vertrokken en wilde ook nog naar Kwasan Falls. Hetzelfde verhaal hier heel veel dagjesmensen en het ergste van alles was dat de commercie toegeslagen heeft. Het voetpad naar de falls wordt door de plaatselijke bevolking bereden met motoren om mensen naar de falls te brengen. Gelukkig zijn er veel meer watervallen maar dit is wel de bekendste. Ik zal nu mensen adviseren om naar Aguinid falls te gaan. Daar ben ik afgelopen jaar geweest en dat ziet er veel beter uit.
Dag 62, 9 mei 2016
Verkiezingen op de Filippijnen. Er zijn 5 kandidaten maar het wordt naar alle waarschijnlijkheid Duterte de burgemeester van de plaats Davao. Morgen zullen we het weten. Ik heb besloten nog een dag in Moalboal te blijven. Gisteren toen ik naar Kawasan Falls reed zag ik in de verte een mooi strand. Ik ben daar naar op zoek gegaan, heeft me wel wat moeite gekost maar het was de moeite waard toen ik er eenmaal was. Een schitterend zandstrand met wat kleine hotelletjes en huisjes van plaatselijke bewoners. Ik ga hier zeker terugkomen en blijf daar dan overnachten.Voor de avond ben ik op mijn gemak teruggereden naar Moalboal.

• 11 Mei 2016 - 07:46

Wendy:

Zo als jij terug bent moet je eerst rusten. Volgens mij is er geen dag geweest dat je niets gedaan hebt..... Tot volgende week.

• 11 Mei 2016 - 11:30

Patrick :

He Joske,

wanneer ben je weer terug?
    duurt wel heel lang zo...;-)

gr Patrick