Het begin - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu Het begin - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu

Het begin

Door: lutoban

Blijf op de hoogte en volg Jos

21 April 2011 | Nederland, Amsterdam

Na de zware heenreisnaar de Filippijnen weer op pad vandaag, maar ik heb vandaag mijn ritme weer te pakken. De afspraak die ik gisteren had met de contactpersoon van Jos en Elly Verheijen is door miscommunicatie misgelopen maar ik heb op 30 april alsnog een afspraak met haar kunnen maken i.v.m. het verkopen van brillen. Met de opbrengst van een kleine business waarmee ze haar willen helpen zou ze mogelijk in de toekomst voldoende kunnen verdienen voor haar en haar gezin. Vandaag staat mijn reis naar Bacolod op het programma. Ik had onze contactpersoon aldaar Ritchel Pachica al getxt dat ik zelf van de luchthaven naar hotel zou gaan maar als verrassing stond ze me samen met haar man Ariël op te wachten. Dat was heel prettig want tijdens de trip naar het hotel kwamen we door Talisay het stadje waar de DELES school staat waarvan we de toiletten in de klaslokalen gaan renoveren en er zal ook een grote septic tank worden gebouwd. Daar hebben we meteen de directrice van de DELES school en de contractor opgepikt. Het project zal voor 6 juni klaar moeten zijn omdat dan de school weer begint. Morgen worden de papieren in orde gemaakt zodat het project na goedkeuring van de Stichting Lutoban kan beginnen. Het project zou ongeveer 3 weken gaan duren zodat er genoeg tijd is voordat de school weer begint.
Na de bespreking was ik echt toe aan een massage. De massagesalon tegenover het hotel waar ik verblijf was gesloten. Op dit moment zijn er veel gelegenheden en winkels dicht i.v.m. Pasen. Maar een bewaker van Business inn was zo vriendelijk om mij naar een massagesalon te sturen die wel open was. Morgen weer verder in Bacolod, op het programma staan een bezoek aan Home of Hope (weeshuis), Handumanan elementary school (waarschijnlijk het eerstvolgende grote project), DELES school (worden de toiletten gerenoveerd), Chriselle Ann (meisje geholpen met een prothese via sponsor Patrick Ruis) en Analyn (opening balik bayan box). Voor meer informatie kunt u kijken op de site www.lutoban.com