Drukke dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu Drukke dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu

Drukke dag

Door: lutoban

Blijf op de hoogte en volg Jos

22 April 2011 | Nederland, Amsterdam

Vandaag was best een drukke maar leuke dag. In eerste instantie zou Ritche Olivares de directrice van Home of Hope niet aanwezig zijn vandaag maar omdat ze het toch leuk om me weer te zien was ze er toch. Het is altijd een prettig weerzien met de staf en sommige kinderen die daar bijna permanent aanwezig zijn. Ze worden door niemand opgenomen. Ik heb daar bekeken wat er gerenoveerd moet worden en ja dan zakt de moed je soms in de schoenen. Bijna alle gebouwen op de Filippijnen zien er slecht uit. Daarna ben ik even langs geweest bij de Handumanan lagere school. De directrice was er niet maar ik heb toch eigen ogen kunnen zien hoe de situatie daar is. Jos Verheijen ( De Mechel), Joop schmidt en Rob van Rijsbergen hadden deze school al in Maart bezocht en veel foto’s gemaakt. Deze school heeft een project bij de Stichting Lutoban aangevraagd en we zijn nog met de financiën bezig. Vervolgens zijn we naar het huis van Analyn gereden, zij is lerares op de Shema Academie. Stichting Lutoban had daar een balik bayan box naar toegestuurd een flinke doos met gebruiksgoederen, we zijn overigens altijd nog op zoek naar sponsors voor zo’n doos. Daarna ben ik naar Chriselle Ann gegaan het meisje dat door Patrick Ruis gesponsord wordt. Op dit moment is het bot net onder haar knie aan het groeien hetgeen veel pijn veroorzaakt. Patrick is inmiddels op de hoogte en er wordt aan gewerkt om daar wat aan te doen. De moeder van Chriselle Ann heeft last van haar ogen ook daar is de Mechel (fundraiser bij Stichting Lutoban) mee bezig. Als laatste bezocht ik de Deles school, er zou een contract getekend worden maar dat gaat waarschijnlijk pas in de loop van de week gebeuren omdat nog niet alles rond is. Vanavond heb ik ook weer een geweldige massage achter de rug. Alleen daar al om adviseer ik iedereen om af te reizen naar de Filippijnen.