Dag 27 t/m Dag 30 - Reisverslag uit Negros, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu Dag 27 t/m Dag 30 - Reisverslag uit Negros, Filipijnen van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu

Dag 27 t/m Dag 30

Door: lutoban

Blijf op de hoogte en volg Jos

08 April 2016 | Filipijnen, Negros

Dag 27, 4 april 2016
Mijn gezondheid laat me al sinds een paar dagen in de steek, veel last van mijn ogen en daarna hoofdpijn. Na mijn trip ga ik even langs bij mijn Neuroloog. Maar we zijn hier op de Filippijnen dus niet druk maken Het motto is Reeeelaaaax!!!!!Omdat ik vanmorgen last had mijn ogen heb ik wenig zaols overigens alle andere dagen. Rond 16:00 had ik een afspraak gemaakt om een video op te nemen aan het strand. Details volgen. Heerlijk hier vlakbij het huis een verlaten baai waar je heerlijk kunt zwemmen. De BRGY (leefgemeenschap) waar nog een klein aantal mensen woont had eigenlijk al ontruimt moeten zijn ivm overstromingsgevaar maar waar moeten deze arme vissers naar toe? Een paar jaren geleden woonden er nog misschien 12 families nu nog een stuk of 5. ’s Avonds zijn we naar de finale van mijn gesponsorde volleyballteam aan kijken. Helaas ze hebben de finale verloren maar waren toch door het dolle heen. Na de finale was er nog een exhibationgame tussen een vrouwenteam en een bayotteam (dit zijn homo’s transgenders en verder iedere man die zich vrouw voelt. Dat is hier geaccepteerd in de Filippijnen) Veel plezier gehad. Nog een drankje en slapen, je wordt behoorlijk loom van het warme weer.
Dag 28, 5 april 2016
Vandaag zouden mijn nieuwe ramen geplaatst worden maar helaas niemand gezien. Toen ik Amay vroeg waar ze bleven vertelde hij dat er een fiesta was waar de man naar toe was gegaan. Komen ze waarschijnlijk morgen, love the Philippines!!! Di zijn echt dingen waarover je jezelf niet moet opwinden eigenlijk is dit hier normaal. Mij kan het niet schelen want daarom ben ik 10 weken hier. René heeft vandaag ook een rustdag want morgen vertrek hij terug naar Cebu City en dan de volgende dag terug naar Nederland. Ik ben vandaag nog gaan zwemmen in zee ik zal vanaf dit moment iets om moeten lopen omdat mensen waar ik normaal gesproken langs kom hun pad afgesloten hebben i.v.m. hun loslopende dieren. De avond is niet erg lang geworden de werkers lagen al vroeg te slapen.
Dag 29, 6 april 2016
Ik krijg wat meer last van mijn ogen en hoofdpijn. Ik ga vandaag René naar het vliegveld brengen en blijf dan een nachtje in Dumaguete. Ik blijf dan in hotel Nicanor waar ik nog nooit ben geweest. Het is een vrij nieuw hotel met mooie schone kamers. Ik had geboekt via booking.com meestal is dat goedkoper maar in dit geval bleek het iets duurder te zijn. De internetverbinding is hier goed dus ik heb besloten om een e-mailtje naar professor Limburg in Nederland te sturen waarin ik hem om advies vraag en meteen gezegd dat ik hem wil zien na de vakantie. Het moet mijns inziens te maken hebben met de verandering van de medicatie. Ik ben bij de bank of commerce geweest om een rekening te openen op mijn eigen naam. Dat kan daar en is gewoon een stuk makkelijker. Ik ben wel 3 uur bezig geweest om de rekening te openen. Lekker een massage genomen en dan morgen weer terug naar mijn huis.
Dag 30, 7 april 2016
Deze dag gaan mijn gedachte altijd uit naar mijn moeder die op deze dag 30 jaren geleden is gestorven. Ik heb alleen maar goede herinneringen aan haar en deze dag doet me nog steeds wat. Ik was al vroeg wakker en heb eerst wat internet zaken afgehandeld. Ik moet vandaag ook de motor voor twee dagen verlengen want ik ga zaterdag naar de familie van Myrna in Dansulan een kleine BRGY in de bergen. Verder ga ik proberen het werk hier te versnellen, dat zal niet meevallen maar ga het toch proberen. Toen ik vandaag aankwam waren er toch vorderingen. De septic tank is bijna klaar en morgen heb ik Dodong opdracht gegeven om in mijn kamer te beginnen. Jun Jun kan dan verder de kamer van René afwerken. Vandaag kwam ik vriend van Kenneth tegen die voor een mooie motor zal zorgen als kenneth hier is in December.



  • 08 April 2016 - 10:54

    Marijke En Wendy:

    Hoi Jos,

    We hopen dat de hoofdpijn snel minder gaat worden. Hier is alles oke. Ben net met tante Jeanne bij Marijke aangekomen voor een lekker kopje thee. Nog een fijne tijd daar.

    Groetjes xx

  • 08 April 2016 - 12:35

    Mechel:

    Bedankt voor je verslagen.
    Altijd heel prettig en herkenbaar dit te lezen
    geniet ervan !!!
    gr Mechel

  • 08 April 2016 - 14:16

    Monique Jansen:

    He jos

    al eens vaker gevraagd.

    Waar blijven de foto's zodat we een indruk kunnen krijgen
    hoe het er uitziet. We zijn zo benieuwd

    dus aan de slag groetjes monique jansen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos

Actief sinds 08 April 2011
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 61860

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2016 - 11 November 2016

Genieten van de rust

09 Maart 2016 - 19 Mei 2016

Verbouwen

27 Oktober 2015 - 10 November 2015

voor het vijfde opeenvolgende jaar bezoek ik Lee

23 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Familie en vrienden bezoeken

28 Oktober 2014 - 13 November 2014

Bezoek aan Lee en Nim

07 April 2014 - 21 April 2014

Met Patrick naar China

29 Oktober 2013 - 21 November 2013

3e keer Thailand, schitterend!!

10 Juni 2013 - 21 Juni 2013

Naar Griekenland

27 Oktober 2012 - 10 November 2012

Vrienden bezoeken

20 Juni 2012 - 16 Juli 2012

Familiebezoek

16 Maart 2012 - 01 April 2012

Ontspanning na een turbulent jaar

27 September 2011 - 17 Oktober 2011

Op zoek

18 April 2011 - 07 Mei 2011

Genieten

Landen bezocht: