Dag 1 t/m Dag 4 - Reisverslag uit Udon Thani, Thailand van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu Dag 1 t/m Dag 4 - Reisverslag uit Udon Thani, Thailand van Jos Gilsing - WaarBenJij.nu

Dag 1 t/m Dag 4

Blijf op de hoogte en volg Jos

30 Oktober 2016 | Thailand, Udon Thani

Reisverslag Thailand 26 oktober t/m 11 november 2016
Woensdag, 26 oktober 2016
Jaja we zijn weer onderweg. Met de trein naar Schiphol en daarna inchecken voor mijn vlucht naar Bangkok. Voor het zesde jaar op rij bezoek ik Lee en zijn vrouw Nim. Even kijken hoe de situatie nu in Thailand is na het overlijden van Koning Bhumibol. In het vliegtuig heb ik Ruud ontmoet die al 6 jaar in Thailand woont en die vertelde me dat de mensen echt oprecht rouwen maar dat de commercie ook door moet gaan dus zal er voor mensen zoals ik niet veel veranderd zijn.
Donderdag, 27 oktober 2016
Ik zit nu lokale tijd 8 uur ’s morgens op de Suvarnabhumi airport te wachten op mijn volgende vlucht naar Udon Thani mijn eindbestemming. Mijn vlucht zou pas om 14:40 zijn maar ik heb de vlucht kunnen vervroegen naar 11:10. In Udon Thani staan Lee en Nim me zoals elk jaar op te wachten. We zijn direct naar mijn hotel gegaan. Ziet er goed uit voor zo’n goedkoop onderkomen 600 Bath per nacht ongeveer € 15,-. Ik heb verder die avond niets meer ondernomen ben op tijd gaan slapen.
Vrijdag, 28 oktober 2016
Vandaag ga ik naar Lee. Nim heeft voor mij een taxi geregeld die me naar hun huis zou brengen. Normaal gesproken is dat een chauffeur die ik ken maar deze kende ik niet. Ook wist hij de weg niet precies maar ja met een mobieltje bij de hand komt toch alles goed. Lee zit nu echt kleiner te wonen omdat hij zijn oude huis verhuurt heeft en het nieuwe huis waar ik vorig jaar in zat veel kleiner is. Zijn zwager een Noor is naast het huis van Lee een nieuw huis aan het bouwen, ook weer voor verhuur. Net als Lee zijn huis wordt dat verhuurt aan studenten is daar een goede business. Toen ik bij Lee aankwam kwam zijn Noorse zwager ook aan en zijn we naar zijn huis gelopen en daar werd gelijk de sterke drank op tafel gezet. Oh Oh als dat maar goed gaat. Tegen de avond zijn Lee en ik teruggelopen naar zijn huis en had Nim lekker gekookt. Rond 19:00 uur ben ik teruggegaan naar het hotel. De drank van die middag werkte toch door. Ik denk ik ga even liggen en om 1:00 werd ik wakker.
Zaterdag, 29 Oktober 2016
Nim brengt Lee vandaag naar mijn hotel en dan gaan Lee en ik vandaag de stad in en blijft Lee bij slapen dan hoeven we nergens naar te kijken. Hij kwam rond 11:00 uur Nadat we even op de kamer hadden zitten kletsen zijn we rond 13:00 uur naar de markt gelopen. Maar helaas die begint pas om 17:00 uur. Lee en ik besloten daarom eerst ergens wat te gaan drinken en dat bleef er niet bij eentje. Wel ontzettend veel plezier gehad o.a. met een Schot die ons van wat tips heeft voorzien en natuurlijk met de mensen achter de bar. Uiteindelijk waren we om 1:00 terug in het hotel

• 30 Oktober 2016 - 17:11

De Mechel:

Mooi reisveslag .. wij zijn benieuwd hoe het verder gaat en....... geniet er lekker van.

• 31 Oktober 2016 - 08:12

Marijke Vd Linden:

Hallo jos,

Alles goed daar lees ik.
    Geniet daar in thailand.
    Hier in helmond ook alles goed.

Groetjes
    Marijke en miranda